Reiser

Jobb og hektisk tid

For meg i min bransje,er det en hektisk tid om dagen.Phu.... Det går ei kule varmt i ny og ne ja..Har vært frem og tilbake til Oslo flere ganger denne uken;les sene kvelder.. Bygger opp standene vå...

Ålborg en førjulsdag

Sist uke var jeg i Danmark på jobb. Vi dro innom Ålborg på vei ned til vår leverandør. For en hyggelig by!! Det var selvsagt julepyntede gater og alle de koselige butikkene fristet både på den ene...

Chinagirl

Til venner og kjente, og dere andre som følger meg på blogg; her kommer en liten hilsen fra Chinagirl ;-) Lange dager med jobb,lørdag som søndag. Mao, ingen kjære mor... Vel, nå sitter både jeg o...

Ønsker alle en happy uke

Selv har jeg pakket kofferten, og erklar for ny langtur. Dvs, jeg er alltid litt hjemmekjær i forkant av jobbeturene mine. Det er litt ekstra tungt å pakke. Forberede huset på at jeg blir borte fo...

Strawberry fields og Central Park

NEW YORK For en flott by!!! Jeg ble mildt sagt betatt..... Vi hadde knallvær,det gjorde nok sikkert det hele ekstra fint,men byen i seg selv..wow.... Den tok nesten pusten fra meg. OH YES,jeg...

Walk of fame

I Hollywood måtte vi selvsagt gå på fortauet sammen med alle stjernene!! Det er obligatorisk,regner jeg med... Det var stjerner med kjente (og ukjente) navn så langt øyet kunne se. Disse fikk je...

California dream

I Los Angeles og San Francisco hadde vi mange deilige matopplevelser. Og selvsagt måtte det nytes Californisk vin til maten!! Mmmm så godt det smakte.... Her sitter vi ute på en hyggelig Italiensk...

Tilbake i Norge

Hei folkens Tilbake . Fra New York til mitt lille land på under 7 timer. Fantastisk. Verden er ikke stor, men det er en STOR overgang må jeg si.. Fy så kaldt det var å komme hjem... Vi forlot e...

Having a great time in US

Hei hei folkens. En kjapp hilsen fra LA. For en by!! Wow, det tar tid å ta alt innover seg. Og vi innser at vi har altfor kort tid her borte. Men men,skole og jobb gjør så at man har tidsbegrensn...

Kose seg en lørdag kveld

Er det noe jeg er ganske god på,så er det å kose meg!! Jeg tror dere som kjenner meg godt,vet hva jeg mener... Jeg elsker å skape hygge rundt meg.Levende lys selvsagt,god musikk, og god stemning ...

Shangri La hotell

Hotellet jeg bor på nå, i Hong Kong. Er helt KONGE,hehe Et griseflott hotell. Jeg blir behandlet som en ekte prinsesse!! Her blir man tatt hånd om fra man trår ut av taxien. Fulgt inn gjenno...

Hallooooo fra den andre siden

Av jordkloden. Kort hilsen fra Loungen på flyplassen i Hong Kong. Hatt et par dager i byen,kombinasjon av jobbmøter og restituering av den lange reisen og ny tidssone,før avgang til Kina nå i kvel...

Bilder fra Copenhagen Fashion week

Det har nettopp vært moteuke i København, og jeg har selvsagt foreviget med noen bilder igjen! Her en smakebit fra Gallery  Sykkel er danskenes fremkomstmiddel nr 1. Og blir også brukt i...

Roma

Vi avsluttet den deilig Toscana-ferien vår med 2 dager i vakre Roma. For de av dere som fortsatt har tilgode å besøke byen Romerne bygde; det er ikke noe å lure på,det er bare å bestille reisen! M...

Minner fra en deilig Italiatur

Hei folkens. I`m back. Tilbake til en typisk norsk sommer, hvor man rekker over to-fire værtyper i løpet av noen timer! Jeg startet med bukse og topp i går morges, gikk så over til bikini etter e...

Kort hilsen fra Toscana

Hei på dere!! Jeg er brått innom fra min solfylte ferie i Italia. Det er superdårlig nettforhold her, og det passer forsåvidt greit, for har ikke tenkt å bruke de verdifulle feriedagene mine på å ...

Teller ned til ferien starter

To jobbedager igjen; i dag og i morgen; så starter FERIEN!! Jippi, skal bli herlig med soldager!! I år går ferien til Lucca i Toscana, i hjertet av Italia. Hus med basseng er booket, så vi ikke sk...

Turen går til...

Jippi. Snart er det sommerferie!! Da skal kofferten pakkes, og jeg kan se frem til deilige,late og veldig varme dager i bl a denne byen Forteller mer senere... Gleder meg!!

Mer Stockholm

En weekend i storbyen er alt for kort tid. Det var så MYE jeg hadde lyst til å rekke over, men innså kjapt at jeg jeg får dele det opp i flere turer, hvis jeg får komme på visitt igjen da.. ;-) Så...

Weekend in Stockholm

Ja, så er weekend`en over, og mitt besøk i den svenske hovedstad er forbi... En deilig helg,med mye latter og glede ligger bak meg! Jeg ble tatt vel i mot av vertinnen, med et glass rosè. Mmmm så...

Stockholm

I kveld pakker jeg kofferten og gjør meg klar for en weekend i Stockholm. Gleder meg. Er meldt knallvær,sol sol sol Har ikke opplevd denne byen sommerstid; sist jeg var der, en kald Februar,te...

Drømmesteder

Vi har vel alle våre drømmesteder vi ønsker å reise til... Ta en titt på disse bildene, og drøm dere bort. Azurblått hav,høye fjell,hvitkalkede hus,designmøbler... mmmm &#...

Lucky me...

Fra min reise til Como tidligere i uken, har jeg postet et innlegg. Her kommer et til. Jeg må alltid kjøpe med meg litt lokal mat hjem, på mine reiser til dette vakre land. Det italienske kjøkken ...

Skjønne Italia

Hjemme igjen etter gode dager i Como. Har fått utrettet mye godt arbeid, og selvsagt fått valuta for pengene, rent sosialt også! Vi er en gjeng på tur som har mye moro; latteren sitterløst hele t...

Italia

God søndag kveld alle blogglesere. I morgen går turen utenlands igjen, nærmere bestemt til deilige Italia!! Nord i landet ligger den vakre byen Como,i distriktet Lombardia. Et vakkert sted påjo...

Snart utenlands

Om få dager skal jeg på utenlandsreise igjen. Jobb riktignok, men jeg vet kunsten å nyte, så jeg lar alle sansene være vidåpne, og får med meg alt det som byr seg av herligheter. F eks dette E...

På jobb i Kina

Her får dere en aldri så liten smakebit fra jeg var på jobbreise i Østen, 2-3 uker tilbake i tid. Her er jeg i dyp konsentrasjon rundt beltekjøp.... Smile... Dette beltet har...

Fra min siste Hong Kong reise

Jeg har ikke hatt tid til å poste noe fra min siste langtur enda... ting tar tid... Men vil gjerne delenoe med dere; jeg har jo vært utallige ganger i denne herlige by, som jeg har blitt så glad i...

Kaldt i Kina

Jeg får så mange hyggelige sms fra folk der hjemme, og jeg skjønner at det er deilige solfylte vårdager i Norge nå. Snufs... Ikke misforstå, jeg unner dere godværet av hele mitt hjerte. ♥&#...

På reisefot...igjen

Kjapt innom fra flyplassen i Amsterdam, på vei til det store utland. Denne gang går turen til både Hong Kong og Kina. Nå sitter jeg på en nettcafè/bar, nyter et glass Chardonnay mens jeg har en...

Bonsoir

God kveld blogglesere. Jeg har vært på noen dagers jobbreise, og landet hjemme i kalde nord nå i kveld. Jeg har tilbragt deilige dager på den franske Riviera. Alle disse nydelige perlene som li...

København

Jeg har ikke ligget på latsiden den siste tiden. Det har vært noen hektiske uker, med reising til inn og utland, messeforberedelser etc,samt fjellturer i helgene, så bloggen min har ligget brakk så...

Reiseklar

I dag er jeg pakket og reiseklar igjen. Denne gangen står London for tur. Nå er det faktisk en god stund siden jeg sist har vært der, så skal bli hyggelig å komme tilbake. Jeg skal på messe,samt e...

SAS gir seg ikke

SAS gir seg ikke med billige reiser. Frist frem til 17 januar. Så kom igjen, dere som fortsatt tviler!! Løp og kjøp!! Hyggelig å ha noe å sen frem til utover våren, hva?

Har dere booket ferien ??

Nå har de store flyselskapene, som f eks Norwegian og SAS kjørt kampanje på billige reiser. Frem tilogmed i dag. Har dere benyttet dere av tilbudene?? Jeg har fått booket noe, heldigvis. Det er ...

Bilder fra vakre Hjerting

Da kommer noen fine bilder fra mitt opphold i Danmark denne uken. Jeg har blitt skikkelig forelsket i DK, spesielt til jul. Kanskje jeg skulle flyttet dit.. Første natten tilbragte jeg i Billund ...

Hjerting i morgen

Hjerting badehotell. I morgen skal jeg til Hjerting i Danmark,og bo på detlille vakre badehotellet helt ute ved sjøen,se bildet. Hjerting er et lite, sjarmerende sted ca 9 km fra Esbjerg. Det er ...

Litt mer fra Amsterdam

En dag i Amsterdam er ikke å forakte. Selv om det var en kald fornøyelse, men pytt... En by som byr på mye. En by krydret med alt, bokstavelig talt.. Selv har jeg aldri opplevd noe negativt i den...

Kalde dager i Nederland

Da har jeg hjemkommet fra en tripp til midt Europa. Det var, som her, en kald fornøyelse! Hadde først en avtale hos en leverandør av paraplyer! Fant denne kule bysten i hallen, lekker? Også en o...

Amsterdam

I morgen går turen til Amsterdam. Har et par jobbavtaler i området i og utenfor byen. Vært der noen ganger før. Men Amsterdam får jeg helt ærlig ikke ordentlig tak på. Kjenner til et par veldig ok ...

Dagen derpå..

I går var vi en gjeng ute og hygget oss med utrolig god middag, på et superhyggelig sted. I 29 etasje... Restauranten heter Aqua, og har et Italiensk OG Japansk kjøkken! Og en fantastisk utsikt!!...

Snart ferdig med Kina

I morgen drar jeg videre til Hong Kong. I dag har vært en laaang arbeidsdag. Fått utrettet mye, så fornøyd med innsatsen. Sliter med sove-rytmen(enda...), så da kan jeg likså godt sitte litt nede ...

Dag 2 i Kina

Jeg har kommet greit inn i døgnrytmen denne gangen. Heldigvis. Det er fryktelig slitsomt å være på jobb, når man egentlig bare tenker på å sove. Det er rett og slett vondt!! Men altså, denne gang ...

Fra Loungen i Amsterdam

Hilsen fra meg,på reisen til det fjerne Østen. So far so good. Sitter bare i Loungen, splitter ny, veldig stor og alle(iallefall 90 %) sitter bak hver sin pc... Veldig hyggelig med andre ord.. Me...

Kina igjen

Da har jeg pakket og er klar for Kina igjen. Litt spent denne gangen, etter alt oppstyret rundt Nobel fredspris utdelingen for kort tid siden. Jeg tror nok ikke det vil ha noen påvirkning for oss å...

Lommetyver i storbyer

Redd for å bli ranet? Vær ekstra oppmerksom i følgende byer; De mest utsatte byene Barcelona, Spania Roma, Italia Paris, Frankrike Madrid, Spania Athens, Hellas Praha, Tsjekkia ...

Varme og riktig late dager ved poolen

Hører at dere hjemme har hatt mye regn og at høsten virkelig har kommet. Jeg skal ikke strø salt i sårene deres, men heller beklage(.....) at vi nesten er ved å renne bort her nede på herlige Kypro...

Ferie med jentene

Cyprus, here we come! Da er vi klare for en ukes ferie. Jentene, og jeg selv er spente. Aldri vært på denne øya før. Googlet litt, og snakket med andre feriegjester, ser og høres veldig hygglig ut...

Hilsen fra Hong Kong

Da kommer en liten hilsen fra meg, siste dag på reisen før jeg igjen vender nesa Vestover, og mot kaldenord.Har hatt gode dager, fått utrettet mye bra arbeid som jeg kan skrive mer om senere. Etter...

Kina ,here I come....

I morgen drar jeg til Østen igjen, nærmere bestemt Kina og Hong Kong.Jobber mye med disse landene, og har vært der en drøss med ganger. Men alltid like spennende egentlig, fordi det er så helt anne...

Minner fra en vakker by; Tossa de Mar

Tossa de Mar er en liten turistby ved Costa Brava i Katalonia, i Spania. Byen ligger ni mil nord for Barcelona og ti mil sør for den franske grensaDette er en koselig by i en bukt med klipper rundt...

Tossa de Mar

Hilsen fra Tossa i Spania.Vi er en jentegjeng på 6 flotte damer, som har kommet på besøk til en 7ende venninne, som har hus her nede.Ankom i går formiddag. Mitt første besøk her i denne vidunderlig...
harmonica

43, Larvik

Yrkeskvinne med 2 halvstore barn. Elsker jobben min,glad i barna mine,dyrker interiør og trender. Glad i mine beste venninner,elsker dyr, har både hester og katter. Har skrivekløe, derfor blogg.Er helt avhengig av musikk. Og MÅ ha det ryddig!!